Metodologia
COM TREBALLEM AL CIRERER?
Cada infant que arriba a l'escola és únic, diferent i irrepetible. D'aquest principi esdevé lògic pensar que cadascú té unes característiques,capacitats i necessitats pròpies que el defineix. Respectar els trets individuals de cada infant significa donar resposta al que li és específic. Per això creiem que difícilment un únic corrent i manera de fer donarà resposta a totes les necessitats dels infants.
El terme “eclèctic” significa escollir el millor, extreure les aportacions més adients de diferents pedagogs,psicòlegs,mestres i contexts i combinar-los per formar quelcom únic. La mirada global i transversal d'aquestes línies pedagògiques aporten la possibilitat d'oferir una escola amb una mirada pròpia plenament compartida per tot l'Equip Educatiu.
Aquest és el fonament de la nostra metodològica : Mitjançant l’elecció d’aspectes valuosos de diferents mètodes , procediments i tècniques configurem la nostra línia d’escola basada en aportacions de diferents corrents pedagògiques i educatives com ara:
- Piaget
- Goldschmied
- Montessori.
- Aucouturier
- Malaguzzi.Reggio Emilia.
- Lóczy
- Vigotsky
- Penny Ritscher
- Rosa Sensat ( Escola nova)
És per aquesta raó que totes les activitats que es realitzen a l’escola estan dotades de valor educatiu. Això vol dir que darrera de cadascuna d’elles hi ha un objectiu clar i una metodologia concreta que tenen com a finalitat el desenvolupament de les capacitats dels infants . Això es reflexa en la vida quotidiana, en les propostes , temes de treball i en tots els projectes que es desenvolupen al llarg del curs
L’infant juga, observa, manipula, experimenta, descobreix... però és quan afegim la intencionalitat educativa que el “joc” es converteix en generador d’aprenentatge i vehicle per viure la màgia, la fantasia , el compartir i el més important: estimar i sentir-se estimat.