Qui som?
El curs 1975-76 es va crear la primera escola bressol de Parets, fruit de la iniciativa privada, i s’ubicà a l´Eixample amb el nom de El Cirerer.
Aquesta mantingué el seu caràcter privat fins a la dècada dels any vuitanta, moment en què fou municipalitzada i passà a formar part del Patronat Municipal d'Ensenyament de Parets.
Des d’aleshores, i seguint amb el seu plantejament educatiu, l’escola bressol municipal El Cirerer ha continuat el seu treball, obert a tots els infants del nostre poble.
La primera escola es quedava petita davant l'augment de la demanda de places de 0-3 del nostre municipi, per aquest motiu el curs 2002-2003 es va inaugurar el nou edifici de "El Cirerer".
Pero El Cirerer és molt més que un espai educatiu , és una escola plena de vida.
La Carmen Díez Navarro , mestra i pedagoga , diu:
“M’agradaria aconseguir una escola en la que estigués a gust, em sentís estimat, escoltat, ben rebut, animat , estimulat a aprendre i a trobar-me amb els altres”
Al Cirerer hem fet d’aquest desig el nostre “segell d’identitat”. És un objectiu assolit, però no tancat , ja que creiem que l’escola és un lloc viu on la mirada educativa s’ha de dirigir sempre cap a la millora i el perfeccionament del procés educatiu.
Creiem que els infants son capaços , competents i protagonistes del seu propi aprenentatge però no podem defugir de la nostra responsabilitat educativa com a mestres.
Hem d’estar al costat dels infants, oferint una metodologia creativa y flexible on els nens i les nenes puguin trobar propostes educatives riques i variades , nous reptes i objectius concrets adequats als diferents i personals moments evolutius. Això si, deixant sempre un marge de maniobra per allò que és inesperat, espontani i imprevisible.
L’infant juga, observa, experimenta, descobreix, però és en afegir la intencionalitat educativa quan el joc es converteix en generador d’aprenentatge i vehicle per desenvolupar totes les seves capacitats .
Això es reflexa en la vida quotidiana, en les propostes i temes de treball i en tots projectes de rellevant importància que es desenvolupen al llarg del curs.