Pilars educatius
L'INFANT
Compartim una mirada d'infant plenament reflexionada amb tots els membres de l'Equip Educatiu per tal de donar resposta real a les demandes de cada un dels infants de forma respectuosa.
Entenem l'infant com a:
- Persona amb drets i deures que mereix ser respectat.
- Ésser únic i diferent, protagonista del seu propi procés de descoberta i aprenentatge.
- Infant plenament competent per establir les relacions que li permetran desenvolupar les capacitats pròpies de l'espècie humana.
- Infant que camina cap a l'autonomia des d'un acompanyament conscient.
- Infant que necessita conviure en un ambient de seguretat físic, afectiu i emocional que li aporta els límits necessaris per anar construint la seva pròpia personalitat.
- Persona que conviu i es desenvolupa en un entorn amb unes pautes de convivència definides, amb uns límits que l'orienten i li aporten seguretat.
LA PERSONA EDUCADORA
Segons defineix el Currículum: Educar implica aconduir,canalitzar, donar a conèixer, posar límits, transmetre pautes, conviure, cooperar, comparitr, crèixer..., en definitiva, col.laborar en la formació de la persona, amb el respecte corresponent pels valors de les famílies i mostrant de forma oberta i conscient els propis.
Així doncs, el comportament, l'actitud i les aptituds, el ser i estar de les persones educadores, com fem i com ens mostrem es constitueix com a model educatiu en el context de l'escola.
ELEMENTS EDUCADORS
- L'espai.
Tots els espais són educatius, s'hi promouen valors i afavoreixen els aprenentatges, per això és important la reflexió prèvia per dissenyar-los i planificar-los d'acord amb els criteris d'escola.
- Els materials.
Es seleccionen per afavorir les possibilitats d'acció, exploració, manipulació , descoberta i aprenentatge de l'infant. De tal manera que quan l'infant manipula un objecte obtingui diversitat de respostes i pugui anar estructurant els seus propis aprenentatges.
- El temps.
Tot el temps dels infants és educatiu.
La planificació del temps de joc i propostes que s'ofereixen als infants és flexible per poder-se adaptar al ritme i les característiques de cada infant i de cada grup.