Espais interiors/exteriors
ESPAIS
Al Cirerer els espais estan pensants per proporcionar un entorn ric, que en si mateix sigui educatiu. És per això que donem importància a la manera com organitzem els materials, l'entorn, com distribuïm els diferents elements per tal que incitin les ganes d'investigar, de descobrir, de provar.. Donem valor a crear espais i ambients estètics, agradables i que ofereixin multiples possibilitats d'aprenentatge.
Interiors
- L’escola té un ampli vestíbul on hi ha l'espai de famílies, un lloc de trobada i relació on a més les famílies tenen a la seva disposició articles, revistes, contes i els àlbums de l'escola,
- Cada grup d’edat té el seu propi espai classe. Totes disposen de canviador i/o lavabo i accès directe al pati. Les classes estàn organitzades per zones de joc i son espais vius potenciadors d' aprenentatges i adequats a les necessitats dels infants.
- Els lactants i els més petits d’un any tenen dormitori propi amb accès directe des de les classes. Això permet respectar els ritmes de son dels més petits, quan així ho necessiten, mentres la resta del grup pot continuar amb la dinàmica de la vida quotidiana .
- L’escola disposa també d’una sala d’usos múltiples on es fa l’acollida del matí i es porten a terme altres activitats (teatre, audiovisuals, xerrades, festes amb famílies, audicions musicals, psicomotricitat...) Aquesta sala, durant l’estona del migdia (gràcies a unes portes corredisses) es converteix en el dormirori dels grans)
- Taller de ciències és un espai ampli i ric que ofereix possibilitats contínues d' aprenentatge : Fem ciències tot experimentant!
- També disposem de cuina pròpia i bugaderia.
Exteriors
El Cirerer disposa d’un pati privilegiat, ampli amb zones de gespa, arbres, porxo, hort, estructures de joc, racons de joc simbolic, sorral i zona pavimentada.
Hi ha un munt de possibilitats i propostes pensades per afavorir els aprenentatges que faciliten la descoberta, el desenvolupament de la psicomotricitat, el moviment lliure, l'apropament a l'entorn natural i la relació inter-classes.
També hi ha espais específics pels més petits que responen a les seves necessitats evolutives. Són espais acollidors i motivadors pensats tenint en compte els interessos dels més menuts de l'escola.