Portada > Notícies > UN XIC DE PROGRAMACIÓ

UN XIC DE PROGRAMACIÓ

16/10/2017

Tot el temps que passa l'infant a l'escola és educatiu.

  • L’Adaptació

Una vegada  “superat”  el període d’adaptació, on vam  facilitar i procurar que els infants, cadascú al seu ritme, superés la seva pròpia adaptació facilitant  que   estiguessin  tranquils , segurs i feliços, mica en mica s’obre la porta a nous aprenentatges i experiències.

  • Les rutines i activitats quotidianes                                   

Tot el temps que l’infant passa a l’escola és educatiu. El temps d’aprendre i el temps de viure i créixer no estan separats, en tot moment l creix i aprèn gràcies a les persones que l’envolten i a les experiències.

A través de les rutines i de l’atenció i cures bàsiques ( hàbits, alimentació etc) posen en joc  capacitats d’autonomia, d’autoconeixement, motrius, de vinculació,… Aquestes capacitats són les essencials per, a través de la seguretat i de l’afectivitat que proporcionen, construir un desenvolupament harmònic de l’infant.

  • Sembla que  arriba la tardor !

La tardorés un moment únic en què, a més de descobrir les diferents tonalitats  de grocs, verds, vermells i marrons que ens ofereixen les fulles dels arbres,  podrem descobrir  els sons de la pluja i el vent,  els sabors i les textures dels fruits d’aquesta època  i gaudir   de totes les possibilitats  que ens ofereix la tardor, si deixa de fer calor, i  abans de l’arribada de l’hivern.

LA CASTANYADA. La tardor celebra a casa nostra una tradició popular i arrelada, la Castanyada, concretament el dia de Tots Sants, l’1 de Novembre, però uns quants dies abans , el dilluns 23 d’octubre, ARRIBARÀ LA MARIA CASTANYERA a la nostra escola. Ho farà acompanyada d’en Manel que ens farà la tradicional audició  musical de Castanyada i Tardor.

El dimarts, 31 d’octubre , al matí celebrarem la festa amb els infants.

PROPOSTES D’EXPERIMENTACIÓ  La vista, l’olfacte, el tacte, l’oïda i el gust, són els cinc sentits amb els que els infants poden descobrir  el món que els  envolta i  posar  en  marxa  els  seus mecanismes  d'aprenentatge  i  coneixement.

La tardor és una estació molt  rica  que ofereix  un munt de possibilitats per  poder experimentar amb els gustos, els olors i les textures de la gran varietat de fruits que ens proporciona la natura com són  les  carbasses, les taronges, el  raïm ,les  magranes...etc

Els infants gaudiran  d’un munt de propostes d’activitats que els hi possibilitarà  manipular, olorar, tastar i  descobrir  les qualitats dels fruits, els sons de la natura, els colors de les fulles...  el seu tacte, la seva  olor....

FEM MÚSICA. Dins d’aquest projecte continuarem amb diferents propostes i activitats, audicions, “TOT SONA” etc. A més el divendres 24 de Novembre, al matí, l’Alba, música especialista en educació infantil,  vindrà a l’escola a fer-nos una audició en viu .

L’ART. La primera etapa de la vida, s’ha d’aprofitar per proporcionar ocasions perquè com diu Daniel Goleman (2009), l’infant té el desig i l’impuls d’explorar, de descobrir, de provar, d’experimentar amb formes diferents de manejar i mirar les coses.  Per percebre el màxim de sensacions, hem de començar ja de ben petits  a  relacionar-nos  en  el  nostre  entorn.  i  l’art i l’expressió plàstica és un dels camins que obra possibilitats sensorials i ens pot apropar al món de la cultura.

Durant aquest trimestre en Miró  serà l’artista  que ens acompanyarà en els nostres descobriments.

Comparteix: